Pages

Tuesday, May 3, 2011

intebiu...(continuity)

salam...

okes... kali ni part two... pagi tu aku tersedar sndri, tanpa bantuan alarm enset aku tepat pukul 5.30 pagi, aku kagum dgn diri aku seketika, hahaha... pastu mandi2, iron baju, siap2... pkul 6++ bertolak dr umah ayah su aku...

dalam perjalanan, abah aku plak lupa jalan, minx la tolong kat garmin... haha, pukul 7++ aku smpai uitm shah alam tuh, sapa sorang pun takda lg... interviewee la, takpa la... aku n abah aku cari tmpat interview, pusing2 pnya pusing, takda pun... kami pun plik... haha, then ada org kata kat blah bawah, kmi trun la... ok, btol... tp yg pliknya, takda sign pun lead ke situ, hampeh... kat sana aku jumpak ex-kmk sorang... bkan ex-gf ek... nama dya akmal, jpp ngan aku... pastu pkul 8.30 start registration... pastu kami suma trus ke bilik ujian melukis...

HUH..? ujian melukis..? aku gelak besar masa tu... aku mana la reti sgt melukis, hahaha... aku pun, hapa lg... lukis la dgn ati yg merana... huhu... pastu ada ujian kreativiti, ehem... ni aku nak bangga skit, sbb ujian kreativiti aku dpt 19/20... hahaha, gilalah..!

pastu abes ujian ni pkul 10.30 lebih, trus ke tmpat temu duga... tgu pnya tgu, turn aku pkul 12++ gila lama... perut aku masa tu , tak pyh cerita la, skit gila... lapaq tak patut... huhu... msa tmu duga, aku tmu duga ngan laki, ok la... tak nyk soalan sgt dya tnya... lbih kpd smbang ja... nih soalan dya... nih yg terjemahan bi ke bm...
  1. apa itu fotog..? 
- fotog ni, sesuatu yg kita perlukan selalu... spt merekod memori dlm bntuk gambar... kalo kita dok ingat ja event pnting dlam idop kita, tntu kita akan lupa...

2. apa beza still pic n motion pic..?

- still pic ni, dya gambar tak bergerak la... motion pic ni plak gamba yg bergerak... mcm muvi...

3. apa beza plak muvi yg difreezekan n still pic..?

- erm... (mula jadi blur...) sama la kot...

4. knapa tak buat portfolio..?

- erm... sblum msj msok yg sya dpt twaran nih, sy da bli lens baru 55-250... jadi bajet tak ckup nak buat portfolio... (erm... ni sbnarnya jwapan nak slamat, padahal aku tak bwat... jwapan ni... erm...)

then, tak smapai 15 minit abes la intebiu aku... yg sdihnya, lpas abes intebiu, aku n abah aku trus balik kulim... tak spat akku berfoya2 kat kl... huhuhu...

p/s : nad, dya tak tnya pun soalan ang gitau aku... som no credit to you...! ahahaha...

2 comments: